středa 8. března 2023

Skrýš

Posledně to bylo hnusné. Pravdivé, ale hnusné. A já bych to nerada zamluvila, ale přesto aspoň trochu chtěla… zlepšit. A nejlíp se jeden odreaguje u nějaké pěkné řezničiny?

Nebo aspoň atmosférického kousku...

Už před lety jsem ZDE neurčitě slíbila vyrobit jisté titulky, takže, konečně jsem se k tomu dokopala. Jak vidíte, dokončovací práce u mě můžou trvat i víc než čtyři roky. Ale tuhle jsem si vzpomněla, zjistila, že české titulky pořád ještě neexistují, tak by si je možná přece zasloužil, ten Pupi... i já...

No ano, Pupi Avati. Od roku 2018 se mnohé změnilo. Věřím, že aspoň Avati zůstává stejný. Bohužel ho i nás minulý rok opustili dva z jeho nejvěrnějších souputníků (Gianni Cavina a Lino Capolicchio), tak se bojím, zda bude mít ještě chuť do budoucna tvořit. Jen díky tomu úmrtí každopádně televize Rai odvysílala Pupiho autorskou sérii Cinema!!! (1979) za což jim patří velký dík - která s nadhledem pojednává o sestavování prvního Avatiho autorského týmu a filmových začátcích… 



Je to moc pěkné… a místy ještě velice, ech... nerozumné/záměrně provokativní... že už si tu Pupi zase koleduje o zákaz točení. Škoda, že se musel v osmdesátých fakt umírnit…

Od doby sepsání onoho medailonku do série zakázaných režisérů jsem, mimochodem, podnikla další exkurze do světa tvorby tohohle autora a bylo to za všechny prachy. Ne, tady se člověk fakt nestihne nudit. A Pupi dělá chybu, že tak zatracuje své prvotiny, protože si zaslouží pozornost. Nejšílenější surreálné groteskní absurdní haluškové divadlo, co znám. 
Jen škoda, že nejsou v technickém stavu, kdy by se na ně dalo dívat... (Nicméně když jste velký fanoušek a nadšenec, stejně si to pustíte a budete luštit, co to tam je. Stálo to za to.)

V rámci hororů tu máme jinak taky různé projekty, ke kterým Avati dělal jenom scénář... a žádný z nich také ztráta času nebyl.

Aktuálně můžu doplnit, že ani jeho předpředposlední film (Il signor Diavolo) by si zájemce o jeho horory neměl nechat ujít, a loni, k velkému Danteho výročí, vznikl další, zatím jeho poslední projekt. Ještě ho neznám a je to patrně biografický film. Co vím, že do něj, aspoň epizodicky, obsadil většinu svých (v té době ještě žijících) věrných účastníků a kamarádů, včetně těch, se kterými už dávné roky netočí... což je moc, moc hezké gesto.

Ale zbytečné a nechtěné plkání (protože o Pupim se plká dobře a dovedu o něm plkat nekonečně dlouho). Dneska se jenom zavazuju, že jestli jistá věc o víkendu dobře dopadne, nahraju konečně ony titulky na horůrek Il nascondiglio (2007). Kdo nezná či má zájem, může si pustit. O čem to je, to se dozvíte ve filmu. Není to vyloženě autorský film na první pohled. Je to civilní kus, žádné experimenty. Ale já ho mám moc ráda a dodnes se u něj bojím...

2 komentáře:

  1. Pro zájemce - titulky jsou ke stažení zde: https://uloz.to/file/gaLgbnFsZuD0/il-nascondiglio-srt?_fid=m0om#
    Snad je brzy schválí i na titulky.com, kam jsem je nahrála taktéž. Přeji příjemný zážitek.

    OdpovědětVymazat
  2. Pro zájemce ohledně demonstrace - v neděli 16. 4. v 14.00 hodin (a dále) tamtéž druhé kolo. Nemám teď možnost se přihlásit ani tvořit větší upoutávku, ale kdyby náhodou, a ten onen zájemce o tom nevěděl - ceskoprotibide.cz a jinde. Zvu vás! (odpadlík)

    OdpovědětVymazat